Jesteś tutaj
Sprawozdanie z działalności Archiwum Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego za 2015 rok
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
ARCHIWUM WARSZAWSKIEGO UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO ZA 2015 ROK
W roku sprawozdawczym działalność Archiwum Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego obejmowała standardowe czynności związane z przyjmowaniem i udostępnianiem akt oraz ich ewidencjonowaniem i przechowywaniem.
1. NAZWA JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ | |||||
Warszawski Uniwersytet Medyczny | |||||
2. IMIĘ, NAZWISKO, STANOWISKO SŁUŻBOWE ARCHIWISTY | |||||
1. Jakub Paprotny – Kierownik Archiwum 2. Maria Mentrak – Specjalista 3. Beata Jankowska-Piętka – Starszy referent | |||||
3. OPIS LOKALU ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO | |||||
Lokal Archiwum usytuowany jest na drugim piętrze wolnostojącego budynku mieszczącego się przy ul. Pawińskiego 3 (Budynek Logistyki). Składa się z 8 pomieszczeń magazynowych o łącznej powierzchni ok.450 m², którego wyposażenie stanowią: regały stacjonarne metalowe, regały stacjonarne SYSCO, meble biurowe i archiwalne, aparatura do pomiaru wilgotności i temperatury powietrza. Zabezpieczenie przed pożarem, włamaniem, kradzieżą i innymi ujemnymi czynnikami mogącymi mieć wpływ na przechowywanie zbioru dokumentacji stanowi: sprzęt p.poż., gaśnice, ochrona całodobowa obiektu, okna pomieszczeń magazynowych zabezpieczone przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych, zabezpieczone przewody elektryczne. Na lokal archiwum składają się również dwa pomieszczenia biurowe oraz magazyn na materiały biurowe. | |||||
4. DOKUMENTACJA PRZEJĘTA DO ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO | |||||
NAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ PRZEKAZUJĄCEJ DOKUMENTACJĘ: | ILOŚĆ PRZEJĘTEJ DOKUMENTACJI: | ||||
MATERIAŁY ARCHIWALNE (KAT.A) | DOKUMENTACJA NIEARCHIWALNA (KAT.B) | ||||
ilość w mb | ilość w jednostkach archiwalnych | Ilość w mb | ilość w jednostkach archiwalnych | ||
Dział Ewidencji Kosztów i Gospodarki Materiałowej |
- |
- |
1,07 |
49 | |
Biuro Rektora | - | - | 2,86 | 143 | |
Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna Wydziału Lekarsko-Dentystycznego |
- |
- |
1,661 |
5053 | |
I Wydział Lekarski | 0,98 | 33 | 0,40 | 54 | |
Dział Personalny | 0,16 | 16 | 3,96 | 286 | |
Sekretariat Kanclerza | - | - | 0,31 | 19 | |
Kancelaria Uczelni | - | - | 1,20 | 308 | |
Wydział Nauki o Zdrowiu | - | - | 13,45 | 1158 | |
Biuro Obsługi Działalności Podstawowej | 0,90 | 89 | - | - | |
Dział Logistyki | - | - | 0,74 | 14 | |
II Wydział Lekarski z Oddziałem Nauczania w Języku Angielskim oraz Oddziałem Fizjoterapii |
0,55 |
2 |
4,46 |
408 | |
Uczelniana Komisja Rekrutacyjna | - | - | 0,03 | 6 | |
Wydział Farmaceutyczny z Oddziałem Medycyny Laboratoryjnej |
- |
- |
3,70 |
228 | |
Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna I i II Wydziału Lekarskiego |
- |
- |
2,39 |
7499 | |
Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna Wydziału Nauki o Zdrowiu |
- |
- |
0,08 |
128 | |
Dział Ochrony Pracy i Środowiska | - | - | 0,25 | 10 | |
Biblioteka Główna | - | - | 4,72 | 76 | |
Dział Płac | 0,20 | 1 | 0,30 | 11 | |
5. ILOŚĆ WOLNYCH PÓŁEK | |||||
ilość wolnych półek w magazynach w mb | |||||
420,319 | |||||
6. UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI | |||||
ilość udostępnionych jednostek archiwalnych | liczba osób korzystających z dokumentacji | ||||
458 | 86 | ||||
7. WYPOŻYCZANIE DOKUMENTACJI Z ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO | |||||
ilość udostępnionych jednostek archiwalnych | |||||
181 | |||||
8. ILOŚĆ WYBRAKOWANEJ DOKUMENTACJI NIEARCHIWALNEJ | |||||
ilość w mb | ilość w jednostkach archiwalnych
| ||||
- | - | ||||
9. UWAGI | |||||
- Systematycznie oraz w miarę możliwości prowadzono dalsze prace związane z weryfikacją i wprowadzaniem poprawek w ewidencji Archiwum – m. in. weryfikacja i sprawdzanie wykazu spisu zdawczo-odbiorczego ze spisami zdawczo-odbiorczymi oraz dokumentacją na półkach w magazynach, poprawianie błędnego formatu sygnatur.
- Prowadzono nadzór nad pracami związanymi z porządkowaniem dokumentacji Działu Płac – m. in. deklaracje podatkowe (PIT-y, zwolnienia lekarskie). Praca wykonywana przez osobę zatrudnioną na umowę zlecenie. Dokumentacja zgromadzona w tzw. registraturze (pok. 506 w Rektoracie Uczelni). Praca mająca na celu przekazanie dokumentacji do zasobu Archiwum Uczelni.
- Prowadzono dalsze prace związane z wdrażaniem programu komputerowego AZAK.
- Archiwum Uczelni z Sekcją Archiwów Instytucji Naukowych i Kulturalnych Stowarzyszenia Archiwistów Polskich współorganizowało konferencję na temat „Postępowanie z dokumentacją projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych. Archiwa uczelniane, instytucji naukowych i kulturalnych po nowelizacji ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach”.
- Prowadzono prace związane z poprawianiem ewidencji dotyczącej dokumentacji Konkursów na stanowiska – przekazanej przez I Wydział Lekarski.
- Przygotowano ok. 225,11 mb, na które składa się 48928 j.a. dokumentacji do wybrakowania.
- Przeprowadzono szkolenia: - Z pracownikiem Biura Obsługi Działalności Podstawowej – w zakresie porządkowania dokumentacji Statystycznych opracowań do sprawozdań dla GUS; - Z pracownikiem Biura Pełnomocnika Rektora ds. Budowy Szpitala Pediatrycznego – w zakresie porządkowania dokumentacji zamówień publicznych i przetargów.
- Kierownik Archiwum uczestniczył w konferencji: - na temat „Zachowanie cyfrowego dziedzictwa archiwalnego”, organizowanej przez Narodowe Archiwum Cyfrowe i Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. |